Thursday 20 May 2021

Maalis kakskytkakskyt

 Olen ottanut askelia suuntaan

joka vihdoin tuntuu oikealta

Vuodattanut aitoja kyyneliä jostain syvemmältä

kuin muodollisten haavojen alapuolelta

Sukeltanut ohitse pintaraapaisujen

Sanat ovat hukuttaneet minut syviin korpisoihin

Painaneet pääni aaltojen alle

Olen niin kaivannut levätä hiljaisuudessa

Onko se vihdoin avautumassa edessäni

Tunnen niin paljon suunnatonta, salattua häpeää

joka korventaa, tukehduttaa lamaannuttaa sisintäni

Laannuttaa

Sammuttaa ilmaisun, hälventää minuuteni

Läpikuultavaksi, laahaavaksi varjoksi

-----------

Syrjäytetyksi tulemisen vanha tuska kuohahtaa lävitseni

Pieni minä yksin ladon nurkalla kuunnellen muiden leikkejä

Toivoen, että joku tulisi pyytämään mukaan

Tietäen, ettei tule, että tunkeutumisesta seuraa rangaistus

Et sinä kuulu, ruma outo huora lesbo ne ilkkuu

Sullon rumat vaatteet tyhmät kengät kaikki vialla

Tunnen sen saman tuskan nyt, pienen ihmisen kivun sisälläni

Kuulumattomuuden tunteen, torjutuksi tulemisen pelon

Tämä tunnetrauma  eristää minut muista

Tätä pelkoa, tätä ahdistusta olen juossut pakoon vuosia

Aina kaivannut olla osa jotain, kuulua joukkoon

Jäädyn mahdollisuuksien edessä, kauhu lamaa

En osaa olla osa, osanani olla osaton - näennäisesti

Oloni on alaston, vereslihainen

Muisto siitä, miten kaikki sanani käännettiin minua vastaan

Koulukiusaamisen haavat ovat paljon syvemmällä kuin koskaan tajusin.

No comments:

Post a Comment